- Xbox oznámil, že 343 Industries prestáva existovať
- Štúdio sa premenovalo na Halo Studios a potvrdilo viacero Halo hier vo vývoji
- Všetky budú postavené na Unreal Engine 5
Halo sériu čaká masívna zmena. Počas Halo World Championship 2024 totiž štúdio 343 Industries oznámilo, že…už sa nevolá 343 Industries. Premenovalo sa na Halo Studios. Táto zmena však nie je iba formálna, pretože má symbolizovať veľké zmeny v budúcnosti série.
Štúdio totiž oficiálne prechádza na Unreal Engine 5 a to pre všetky budúce projekty štúdia. A v súčasnosti má Halo Studios (nový názov štúdia 343 Industries) vo vývoji hneď niekoľko, no na podrobnosti si musíme ešte nejaký mesiac/rok počkať.
Celý presun štúdia na Unreal Engine 5 vznikol vďaka projektu s označením Foundry. Ten mal za úlohu preskúmať vhodnosť Unreal Engine 5 pre Halo sériu a zdá sa, že tento experiment bol úspešný a štúdio tak vymenilo starý Slipspace Engine za technológiu Epicu.
„Niektoré komponenty Slipspace sú staré takmer 25 rokov,“ vysvetľuje umelecký riaditeľ štúdia Chris Matthews. „Hoci ho spoločnosť 343 vyvíjala nepretržite, existujú aspekty Unrealu, ktoré spoločnosť Epic vyvíja už nejaký čas a ktoré nám v Slipspace nie sú k dispozícii – a ich pokus o replikáciu by si vyžiadal obrovské množstvo času a zdrojov. Jednou z hlavných vecí, ktoré nás zaujímajú, je rast a rozširovanie nášho sveta, aby hráči mali viac možností interakcie a zážitkov. Nanite a Lumen [technológie vykresľovania a osvetlenia spoločnosti Unreal] nám ponúkajú príležitosť urobiť to spôsobom, ktorý toto odvetvie ešte nevidelo. Pre nás ako umelcov je neuveriteľne vzrušujúce robiť túto prácu.“
Logický krok vpred
Presun na Unreal Engine bol logický. Jedným z dôvodov, prečo vývoj Halo Infinite trval tak dlho (a prečo vývoj nového obsahu po vydaní trval tak dlho) bol práve Slipspace Engine. Dlhé čakanie na nový obsah sa už v dnešnej dobe netoleruje, hlavne pri live service hrách. Navyše, štúdiu sa budú ľahšie hľadať vývojári, nakoľko Unreal Engine je štandardne používaný engine v štúdiách po celom svete.
Logické je aj premenovanie štúdia. 343 Industries zažilo po problematickom prvom roku Halo Infinite doslova zemetrasenie, keď sa zo štúdia porúčalo viacero členov vrcholového manažmentu. Nový manažment tak stavia na kartu „sviežej tváre,“ čo by mohlo fungovať. Teda v prípade, ak sa dočkáme kvalitných hier.
